Musik skall byggas utav spelglädje

(Jäääävligt fyndig titel må jag säga!)

Det är i stort sett omöjligt att begripa, men jag tillhör ju egentligen inte de tuffa gängen. Därmed inte sagt att jag inte skulle vara jävligt tuff, men jag har diverse intressen som inte hör till de vanliga tuffa människorna. Så att säga. Till exempel älskar jag purikura. Det vet förstås inte ni vad det är för något, men det spelar ingen roll.

Dessutom gillar jag faktiskt TV-spel och den musik som kommer från de spel jag spelar som antingen är riktigt svängiga eller bara bra av andra skäl. Och jag vill minnas att jag gjorde ett blogginlägg tidigare med lite spelmusik, men jag tänkte att jag kan göra en till! För att det är sånt jag sitter och plöjer igenom just nu på Youtube. Och för att vi tycker om bitpoppighet och sånt.

Battletoads! Och man kanske skulle lägga till Double Dragons då, eftersom det faktiskt är en sammanslagning av Battletoads och karaktärerna från Double Dragon-spelen.




Pocky & Rocky. Jag är jävligt glad att jag lyckades hitta det här spelet när jag var i Japan.

 

Inskränkta bondlurkar hävdar fortfarande att Donkey Kong Country är bättre än Donkey Kong Country 2, men det är det inte!

 

Förvisso en remix av Big Blue-låten från F-Zero, men den låter ju bra och dessutom ser vi Kapten Falcon på bilden. Manligheten själv!

 

 

Jag har ingen aning om varför låttiteln är Give Love Its' Rightful Time då den här låten börjar spelas när man träder in i det sista fortet för att besegra ondskan en gång för alla.

 

 

Åh, här har vi en trevlig låt från Shenmue II - spelet som gör att jag skulle vilja åka till Kina. Och samtidigt inte.

 

 

Jajaja, vi avslutar med introlåten från Legend of Mana som är en sång som sjungs på svenska. Hejrå.

 


Kommentarer
Postat av: Klaymen

Naj Alvin! Nu glömde du ju Neverhood!

2009-09-13 @ 00:17:22
Postat av: Alvin

Här glömdes inget. Det snarare prioriterades bort! Andra spel får komma en annan dag, i ett annat inlägg.

2009-09-13 @ 00:19:00
URL: http://iamawinner.blogg.se/
Postat av: Cccc

Fans mycket gott att välja där!

Secrets of mana och DKC 2 mums mums!

2009-09-13 @ 14:39:36
Postat av: Benjamin

Hmm I wonder where Fuku-san might be today?

2009-09-13 @ 16:50:41
Postat av: Tobe

Kapten Falcon är min idol.

2009-09-15 @ 16:06:48
Postat av: Batta

Men du, ärligt talat, vad är Donkey Kong utan självaste Donkey Kong, va? Man ser honom ju knappt i tvåan!

2009-10-04 @ 01:30:15
Postat av: Alvin

Det räcker ju med att man får se honom ge K.Rool på käften. Hade han varit med i spelet hade man hela tiden känt sig tvungen att dunka i marken för att se om det fanns bananer där...

2009-10-04 @ 09:55:42
URL: http://iamawinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0