I want it that way

Nyårsafton. Vilken jävla tradition. Är en dag som firas med pompa och ståt och ses fram emot av många. Jag hör inte till de människorna, men jag försöker åtminstone fira dagen. Så jag drog tillsammans med ett mindre sällskap till Luleå, och tänk på att det är en jävla bit från Bygdeå! Okej, inte lika långt som till Skåne, men det tar i alla fall ca tre timmar att åka dit med bil. Vi kommer fram till en liten förort till Luleå och går in i en stuga som en av våra vänner bor i och där festen, med utlovat mycket folk, skall hållas och där är... vi. Klockan var förstås bara ca 3-4 på eftermiddagen, men där sitter man.

Jag känner dock att jag inte vill göra detta till en lång historia, så vi sammanfattar den! Vi blir totalt uppemot 10 pers, förutom vi består sällskapet för det mesta av bondlurkar från Kiruna-trakterna och bland annat en som pratade mycket om bland annat stereoider, tissar och om att slåss (med bögar). För att undvika korvfesten begav vi oss in till stan bara för att inte få bli insläppta på ett ställe vi försökte komma in på och för att bli utkastad från någon privatfest av en smilfink. Sedan åkte vi tillbaka till vår stuga, åt falukorv och makaroner och sov.

Inte en jättehöjdare kanske, om än ganska händelserikt. Höjdpunkten blev dock som väntat calskroven vi klämde på hemvägen; en kaloribomb bestående av en calzone med två hamburgare och strips inuti. Jävligt mycket mat för 95kr.



Benjamin önskar dig ett gott nytt år

Kommentarer
Postat av: Cccc

Lät som en härlig nyårsfest!

2010-01-04 @ 14:14:18
Postat av: Benjamin

Vad bred jag ser ut! Jaja, du borde annonsera lite mer med din blogg på facebook eller något sånt tycker jag.

2010-01-10 @ 21:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0