Giritii Gieaaa

Det blir en jävla massa gåande när man turistar. Eller så är det vi som gör någonting fel. Eller nä, det är väl snarare det att det finns olika typer av turism; sådana där man går mycket och sådana där man inte gör det. Jag vet inte om vi egentligen gör så jävla mycket, men vi rör åtminstone på oss samtidigt som vi gör det. Häromdagen gick vi ju runt i ett regnigt Akihabara hela dagen, igår promenerade vi runt i Shinjuku och hittade bland annat några småroliga affärer och gick vilse i Shibuya och idag besökte vi världens näststörsta TV-spelsmässa Tokyo Game Show. Jag tror minsann att det var nära att vi fick se en japansk kändis i Shinjuku, för medan vi gick märkte vi att människor plötsligt stod stilla nära en bil som såg ut som vilken bil som helst, förutom att det var lite svårt att se in i den. Ingen rörde en muskel förrän bilen började röra på sig och en svart bil kom efter, varvid skaran av människor (som i vanlig ordning utgjordes av tonårstjejer och medelålderskvinnor) började springa efter bilen som körde först och vinkade en massa. Jag undrar vad det var vi missade.

 

Men Tokyo Game Show. Det är fanimej en jävla massa köande. Efter minst en timmes färd tar man sig till hallarna där mässan hålls, sedan står man och köar i över en timme i trettio graders värme utan dricka och sedan köar man nära nog en timme för att spela ett spel i tio-femton minuter. Men jag hade trevligt ändå. Det var nog ett smart drag att bestämma sig för att nöja sig med att titta istället för att köa. Ni anar inte hur spännande det är att se på en påkostad turnering i fightingspel när spelarna är riktiga proffs och publiken är allihopa exalterade nördar! Det var första gången jag gör något sådant. Guilty Gear är fint. Oh, jag får inte glömma att nämna att det är roligare att titta på cosplayande, att klä ut sig till fiktiva karaktärer, personer än vad jag trodde. Speciellt de tjejer som hade en byst som var för stor för att rymmas i kläderna.

 

Vi har också varit på kaiten sushi med Kentaros familj, men det finns inte så mycker mer att berätta om det. Man sitter där och äter, liksom. Det var trevligt. Det fanns sushi med köttbullar, som såg ganska äckliga ut. Folk satt och väntade i entrén av restaurangen för att få komma in och äta. Vi fick vänta i en halvtimme.


En jävla massa väntande.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Vad var bäst på mässan, boobsen eller spelen?

2010-09-19 @ 21:15:47
Postat av: Alvin

Boobsen

2010-10-18 @ 15:26:36
URL: http://iamawinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0